9 tips for rydding i økonomien

Det er mange steder en ofte tenker at en burde rydde. Hus, kjøleskap, bil og andre ting blir ganske tydelig om det ikke ryddes, men har du tenkt over at økonomien også kan være lur å rydde?

Om du har mye (eller lite) gjeld, om du bare så vidt klarer deg fra måned til måned med lønningen, om du alltid blir stresset til jul, påske og sommer og om du blir invitert noe sted du må ha med deg gaver. Om du sover dårlig fordi du bekymrer deg for økonomien.

Ofte kan det være overveldende å rydde i noe som er helt kaotisk fordi du ikke vet hvor du skal starte og blir motløs og gir opp før du engang har begynt. Ikke mist motet! Du kan få det til!

Start i det små og ta en ting av gangen.

På bloggen har jeg hatt en serie som jeg har kalt “Rydd i økonomien”. Selv sliter jeg med spesielt det å få suset meg til å sjekke forsikringene, så jeg har litt å jobbe med i den serien jeg også…

Bli ajour med regninger

Lag en krisebuffer

Hvilke kontoer trenger du?

Forsikringer

Lån og renter

Velg betalingsmetode

Er budsjett nødvendig?

Hva prioriterer du?

Gjennomføring

Er du fornøyd med hvordan du holder orden i økonomien din?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg