78 rader

Hagen tok overhånd i går. Så da ble det mindre håndarbeid. Likevel, seks rader heklet er ikke til å kjimse av. Jeg er halvveis i sjette mønster, og dermed halvveis på løperen. En del av meg tenker det er nok garn, mens den andre halvdelen ikke helt tror det vil være nok garn – det er et evig spørsmål.

72 rader

Som vanlig var det fremgang i går på heklingen, selv om det var mindre enn de forrige dagene. 8 rader er uansett god fremgang, spesielt siden jeg også brukte mye tid i hagen. På kvelden måtte jeg flyte inn for da var det så mange småfluer som ville bruke meg som snacks at jeg ble helt desperat. Armene veiet som på et helikopter, men det hjalp ikke så mye – jeg ble spist litt likevel. Da er det tryggere å være inne og hekle.

64 rader

Jeg startet og sluttet dagen med håndarbeid i går; nærmere beskrevet så fortsatte jeg å hekle på løperen som skal bo på kjøkkenbenken. Det ser lovende ut, men nøstet blir mindre fortere enn jeg forventet. Før jeg startet, veide jeg både det og den smale løperen. Det burde gå akkurat, men siden det er et annet garn er det alltid et usikkerhetsmoment med i bildet.

51 rader

Gårsdagens hekling var (tydeligvis) 12 rader. Det er ikke et helt mønster, for det ville vært 14 rader. Men tanke på et det er fem mønster i bredden, blir det likevel mange masker. Den matematikken har jeg ikke gjort, men jeg ble litt nysgjerrig. Kanskje jeg skal gjøre det?

Det er 213 masker i bredden. Mange av maskene er luftmasker, men det er også en del staver. Antall staver varierer på grunn av mønsteret. Totalt sett heklet jeg 2.556 masker i går. Yikes – eller jippi. Uansett er det mange masker.

39 rader

Med tanke på hvor mye hagearbeid jeg fikk gjort i går, er jeg overrasket over hvor mye jeg også fikk heklet. Siden det er fem mønster i bredden, tar hver rad litt tid. Hvor mye tid vet jeg ikke, for jeg har ikke sett noen gode poenger for å gjøre det. Rad 39 er nå ferdig. Det er en uviss mengde rader igjen, for jeg vet ikke sikkert hvor langt garnet vil rekke.

En mønsterrapport

Gårsdagens hekling var noe som vil være vanen en stund fremover. Bredden ble bra med fem mønster, men det tar tid (noe jeg er glad for). Rett over en mønsterrapport var gårsdagens jobb på den heklede løperen. Med lite energi passer det bra å ha noe enkelt å ha i hendene. At det er noe jeg vil få bruk for, er en annen positiv ting.

Utvikling pågår

Nå har jeg ikke gjort noe håndarbeid på halvannen uke! Det føles veldig lenge. Jeg har løst kryssord, men har sårt savnet noe å ha fingrene i. Garn har jeg diverse av, men har hatt litt problemer med å bestemme meg for hva jeg ville lage av flere grunner. Nå har jeg bestemt meg, og startet nytt prosjekt.

Nesten en videreføring av et tidligere prosjekt. Jeg heklet en løper til kjøkkenbenken og var veldig fornøyd med resultatet – og det er jeg fortsatt. Utviklingen består i at jeg vil ha en variant som er bredere for jeg vil kunne ha den under tingene som står på benken. Første løper og nytt garn er begge veid og det ser ut til at det vil være nok garn. Usikkerhetsmomentet er at det er et annet garn enn det jeg heklet originalen med. Så nå en gang blir det å krysse fingrene og håpe at jeg vil ha nok garn.

Lue = ferdig

Brukte opp mesteparten av to nøster på denne strikkelua. Holdt trådene sammen så strikket med to trådene hele veien, noe som var veldig uvant. Syns resultatet ble utrolig bra; mykt og stretchy. Med å kombinere sort og rød, ser det på en måte litt ut som om det er tofarget garn. Garnet er et eldre garn som ikke lenger ser ut til å være i salg: Vivi 35% ull, 65% akryl. Dermed er jeg litt usikker på prisen jeg skal sette på lua.

Stadig mindre garn

Lua jeg strikker på er nå blitt 24 cm, så den er på sin siste tredel. Godt er det, for det blir stadig mindre garn igjen. Helt naturlig siden jeg strikker opp garnet, men greit om det blir nok garn. Det er mulig den ikke blir helt så lang som jeg ser for meg, men det finner jeg ut av når garnet tar slutt.

Lue på vei

Jeg strikker saktere når jeg strikker med dobbelt garn for jeg må hele tiden passe på å få med begge trådene. Til tross for den lille detaljen, liker jeg dette fordi resultatet med hvordan fargene blander seg, blir innmari bra. Fremdeles litt usikker på om det er nok garn, men det ser lovende ut. Jeg har nå strikket 16 cm – noe som er rett over halvveis. Sånn blir det når det er regnvær.