Små gleder i livet

Noen gleder er små, andre gleder er store – det viktigste er å være fornøyd med gledene uavhengig størrelsen.

Alle de ulike stokkene min far hadde hentet hjem, er jeg nå ferdig med å sage og hogge opp og legge i sekker. Eller, jeg er ferdig med min del av jobben – en liten del må deles på en kløyver fordi jeg ikke får det til med den lille muskelkraften jeg har (selv ikke med kilene jeg nå har lært meg å bruke). Akkurat den biten (sage og hogge) er litt bittersøt at jeg er ferdig med – jeg koste meg masse med jobben så jeg vil savne det, men jeg rakk å bli ferdig før jeg flytter

Noe annet jeg har rukket å bli ferdig med, er å legge opp utallige sekker med ved i kjelleren. Altså, jeg stabler ikke sekkene, men tar veden ut av sekkene og stabler den så den blir lett tilgjengelig for vinteren. Innrømmer glatt at det er en del av jobben jeg ikke er fullt så glad i som å være ute å hogge og sage.

Gleden med å ta mindre og større stokker og forvandle det til ved (som selvfølgelig må tørkes lenge før den brukes), er en glede jeg har savnet i større eller mindre grad de siste 15 årene…

En annen glede jeg har er å strikke, og jeg har nok en gang startet på et par med pulsvarmere. Nytt mønster denne gangen – og enn så lenge er jeg fornøyd med resultatet. Hvor lange de skal bli har jeg foreløpig ikke bestemt, men jeg er veldig nysgjerrig på om jeg kanskje kan klare å få to par pulsvarmere ut av ett nøste?

Hva er din lille glede i livet i dag?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg