Et stort skritt videre i livet đŸ„°

Store nyheter! Jeg har for sĂ„ vidt visst siden mandag, men det har brukt litt tid pĂ„ Ă„ synke inn – og at jeg hadde en eksamen i gĂ„r (som var mye mer omfattende enn vi var blitt forespeilet
), sĂ„ det har vĂŠrt noen heftige dager.

Jeg har kjĂžpt hus!!

Et gammelt hus med stor tomt pÄ et sted hvor jeg ikke egentlig kjenner noen
 snakk om Ä starte et helt nytt kapittel i livet!

Tomten er sÄpass stor at jeg har et lite jorde hvor jeg gleder meg som en liten unge til Ä dyrke opp med bÄde grÞnnsaker og blomster.

MÄ ogsÄ bli litt kjent der sÄ jeg kan fÄ meg en jobb
 Overtakelsen er ikke fÞr om en mÄned, men jeg har herved startet nedtellingen


Siden jeg midlertidig har bodd hos mine foreldre er det ikke noe jeg trenger Ă„ pakke – mesteparten er fremdeles pakket
 Jeg gleder meg til Ă„ bo alene igjen. Jeg gleder meg til Ă„ finne igjen alle tingene mine. Jeg gleder meg til Ă„ ha en hage jeg kan forme som jeg Ăžnsker. Jeg gleder meg til Ă„ dyrke alt jeg kan tenke meg (skjĂžnt, det vil vĂŠre for sent for bĂ„de tomater og paprika i Ă„r).

Noe jeg mĂ„ finne ut av er hvordan jeg nydyrker pĂ„ et jorde hvor det har vĂŠrt grass i flere Ă„r og det ser ut til Ă„ vĂŠre veldig ulikt jordsmonn bare pĂ„ det lille jordet
Det kan bli spennende – og frustrerende – og lĂŠrerikt.

Uansett. Dette er et STORT skritt videre i livet; et av mine store mÄl. SÄ jeg gleder meg til jobben jeg har fremfor meg!

6 kommentarer
    1. Jeg aner ikke hvor du har kjĂžpt hus, men det du trenger er en med traktor og plog til Ă„ plĂžye opp Ă„kerlappen din.
      Mange steder er det noe som kalles “bygdeservice” eller lignende hvor lokale bĂžnder tar pĂ„ seg slike oppdrag

    2. Gratulerer sÄ masse med huskjÞp!!!
      Jeg tipper at det kommer til Ă„ gĂ„ helt fint med jordet – sĂŠrlig hvis det er dyrelandbruksnĂŠrt. Da er det ‘bare’ Ă„ pĂžse pĂ„ med kompostering og planlegging denne sesongen, og brette opp ermene pĂ„ FelleskjĂžpet-dressen i 2025.
      Hvis du vil ha hvitlĂžk, har jeg masse Ă„ dele av.
      Heia heia!!!

      1. Takk!!
        Om det er mye dyr i nĂŠrheten er jeg usikker pĂ„, men finner sikkert ut at mye sĂ„nne ting nĂ„r jeg har flyttet…
        MĂ„ i alle fall gjĂžre noe for Ă„ fĂ„ vekk grassdekket sĂ„ jeg kommer ned og kan plante og sĂ„ i jorda. Hm, betyr dette at jeg mĂ„ kjĂžpe FelleskjĂžpetdress? Ja takk til hvitlĂžk (selv om jeg ikke kan spise det selv, sĂ„ vil jeg gjerne gro “alt” jeg kommer over – og det er sikkert andre som vil bli glade – og jeg vil fĂ„ lĂŠrt enda mer!).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg