Penger inn, penger ut…

Økonomi er noe som påvirker oss alle på ulike vis. Jeg har for eksempel kjøpt meg hus (som jeg snart overtar!), og leter febrilsk etter jobb på det som vil være mitt nye hjemsted så jeg kan betale regninger.

En hyggelig dag i går gjorde at jeg både fikk penger inn, men også at penger gikk ut. Med salg av tre par pulsvarmere kom det penger inn. Pengene som gikk ut, var at jeg kjøpte noen nye garnnøster. Siden jeg elsker å holde på med håndarbeid, men ikke har plass til å beholde alt og heller ikke bruk for alt, er det supert å få solgt noe av det. Å kjøpe litt garn gjør dermed at jeg kan fortsette å holde på med noe jeg liker veldig godt.

Totalen ble fem nye nøster – alle fra Sandnes garn denne gangen. Fire nøster Tynn merinoull; to i rust (3355) og to i støva oliven (9871) – og ett nøste Sunday i lys grå (1045). Jeg passet på at jeg brukte mindre penger på å kjøpe garnet, enn det jeg hadde fått inn på salgene. Det er viktig å ikke bruke alle pengene en får inn; lage seg en liten buffer og spare opp litt i tilfelle noe skulle skje.

Jeg har dessverre ikke lært meg å få fargene helt riktig på bildene; det har sikkert med bakgrunn og lys å gjøre. Uansett, jeg likte alle fargene 😊 (hadde jeg ikke likt dem, hadde jeg ikke kjøpt dem).

Allerede vet jeg akkurat hva jeg skal lage – hadde jeg ikke vist det ville jeg ikke kjøpt garnet. Et mål når jeg nå kjøper garn er nemlig å vite hva jeg skal lage av det. Nøstene av Tynn merinoull skal bli til to luer (en i hver farge), og nøstet av Sunday skal bli til et par pulsvarmere (eller to om mulig). På den måten har jeg timesvis med kosejobbing foran meg, og så håper jeg selvfølgelig å få solgt alt sammen når jeg er ferdig… Jeg har nok både luer og pulsvarmere; og vil gjerne få inn penger til å kjøpe enda mer garn for å lage ting… 😊

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg