“Sen” morgen?

Selve starten på dagen i dag var omtrent like tidlig som de forrige – jeg våknet og stod opp omtrent klokka seks (uten vekkeklokke), men det føles likevel som en sen morgen i dag. Det har vært noen heftige dager med mye jobbing.

Med tanke på hvor mye jobb som er igjen…vel, det er ingen slutt på det. Likevel har jeg tatt det rolig på morgenen i dag. Faktisk er i dag første morgenen jeg startet med en tekopp.

De siste ukene jeg bodde hos mine foreldre jobbet jeg en god del med å sage, hogge og stable ved, men det var ikke noe jeg holdt på med hele dagen. Da var det mer et par timer med jobbing, en gåtur, litt lesing og en del håndarbeid.

Siden jeg overtok småbruket mitt på fredag har det gått i ett, så jeg tenkte at en litt roligere dag sikkert kan være en god ide. Joda, det skal regne i morgen så da blir det nok ikke noe ute-jobbing, men nå som jeg har dekket vedstabelen med to små presenninger og et par metall-plater (jeg burde vite hva det heter, men akkurat nå finner jeg ikke ordene i hjernen) – føler jeg meg bedre i forhold til den biten. Dessuten, selv om det skulle regne hele dagen i morgen, kan jeg faktisk stable ved i boden likevel – jeg har kastet en del inn som er klart for stabling og det er jo under tak.

Utpakkingen fortsetter nok i lang tid. Dessuten må jeg finne ut av hvilken vaskemaskin jeg vil kjøpe meg; å vaske klær for hånd er ikke holdbart i lengden… Hvilken type vaskemaskin har du og er du fornøyd med den?? (det er så vanskelig å skulle velge, så jeg tar gjerne imot tips og hjelp!!)

5 kommentarer
    1. Sjekk tester på nettet vedr vaskemaskin.
      Hva har du tenkt å dyrke på bruket ditt? Eller prøve først? Hva dyrka de forrige eierne?

      1. Forrige eier dyrka ikke noe, bare lot det gro grass – så jeg har en del jobb å gjøre før det “enkelt” kan sås til. Grønnsaker og blomster er målet. Jeg vil prøve “alt”, men jeg får vel begrense meg litt i starten. I år vil det uansett ikke bli mye fordi åkern må klargjøres først… Poteter, gulrøtter, kål, erter, rødbeter, salat, neper, ringblomst, kamille, solsikker…listen er lang og lengre enn lang… 🌱

    2. Børsteløs motor
      Normalvask 30° 40° 60° og 90°
      Finvask ditto
      Ullvask
      Hurtigprogram
      Rask sentrifuge (gjerne 1600 rpm)

      Pluss for renseprogram, men absolutt ikke noe krav.

      Og kjøp deg gjerne en avfukter hvis du har kapasitet. Den reduserer tørketiden dramatisk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg