Forberedelse til vinteren på gården

 

Jeg kan vel egentlig kalle meg småbruker nå? Hus, låve, tomt på rett over 8 mål hvorav omtrent 4 er åker…

Åkeren består av diverse grass og trenger en “klipp” før jeg kan gjøre særlig.

Skog har jeg ikke, men jeg har allerede skaffet meg litt ved til vinteren. Den må bare stables… Med tanke på hvor mye det er, vil det nok ta litt tid. Å stable ved er ikke uvant for meg, men å stable såpass mye på kort tid kan bli en utfordring. Jeg har nemlig ingen presenning og det er meldt regn på torsdag…

Livet som småbruker er mye og hard jobbing.

I starten må jeg også bruke litt tid på å pakke ut, finne vaskemaskin (håndvask er ikke favoritten – heldigvis bare undertøy og et lite håndkle foreløpig), skaffe meg jobb, få tak i noen møbler og få noen frø i jorda (må bare forberede pallekarmen først…).

7 kommentarer
    1. Det er blitt en del innlegg nå om pakking, flytting, adresseendring, kriblinger i magen, vedstabling.. men hvor er det du har flyttet? 🐰

      1. Jeg har flyttet til et lite sted i Telemark; med gåavstand til både vann og fjell. Et lite sted med omtrent 500 innbyggere tror jeg det er. Enn så lenge føler jeg ikke behov for å nevne hvilket sted, men hva jeg gjør etterhvert – er det ingen som vet 🌱

          1. Jupp, er ofte billigere lenger ut på landet, og uten fast jobb var mulighetene begrenset 💸 (men er foreløpig fornøyd med resultatet selv om det er uvant)

    2. Telemark er flott! Anders kommer derfra, fra en liten fjellgård i Austbygda. Vi har hytta på fjellet på foreldrenes grunn.
      MYE styr når en flytter og skal finne seg til rette på et helt nytt sted. Du er i gang!

      1. Ja, Telemark var ett av tre fylker (de andre var Vestfold og Buskerud) som var på toppen av steder jeg ønsket å bo 😊
        Heldigvis er det ikke ofte en flytter, så den biten av styret blir en ferdig med etterhvert. Småbruket derimot, det er et evigvarende prosjekt 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg