Nye servietter til jul?

Etter å ha blitt oppmerksom på en ny bok med hekleoppskrifter til servietter fikk jeg litt dilla på å teste ut ulike mønster. Det er noe med stjernemønsteret som gjør at jeg tenker på jul – noen ganger i alle fall. At jeg testet det i rødt garn gjorde ikke den tanken mindre for å si det sånn. Så kanskje jeg skal lage egne juleservietter?

Disse er i alle fall heklet i Solber 12/4 mercerisert garn i fargen 4068 som er rød (selvfølgelig). Det garnet er jo ikke det tykkeste så jeg brukte dobbel tråd og heklenål i 3mm. Jeg hekler nok litt stramt – det har jeg alltid gjort, så størrelsen på denne testen ble 23 x 23 cm – noe som er ganske perfekt for en kaffeserviett syns jeg. Med annet garn ville det sikkert blitt en noe annen størrelse – tror jeg i alle fall. Uansett syns jeg denne ble supersøt, så kanskje jeg må lage flere (å bare ha en blir lissom ikke helt det samme) og be inn til kaffe (hvor ingen får kaffe, men bare te) i jula?

2 kommentarer
      1. Takk 😊 Ja til både gløgg og kakao også. Toddi tror jeg faktisk aldri at jeg har smakt, utrolig, men sant – er det godt? Burde jeg smake?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg