Lue-dilla – det nye store?

Når det gjelder håndarbeid, har jeg innsett at jeg får dilla på ting. I høst var det for eksempel pulsvarmere – det ble mange av dem (og et gratis mønster).

Her om dagen prøvde jeg noe jeg ikke hadde gjort før (ja, jeg har nok litt av Pippi i meg?) og det gikk ganske bra. Jeg strikket nemlig min første lue. Så ble det to til i rask rekkefølge, så da var de tre.

For øyeblikket jobber jeg med lue nummer fire, men den er litt vanskeligere for der har jeg ikke noe mønster å ta utgangspunkt i.

Hvorfor har jeg lue-dilla for øyeblikket? Vel, det har med garnlageret å gjøre. Eller, mer riktig så har det med hvilket garn jeg har tilgjengelig å gjøre. Tross alt bor jeg fremdeles på pikerommet hos mine foreldre og det meste av tingene mine er pakket i esker jeg ikke helt har tilgang til om dagen. Så da blir det å finne løsninger med det garnet jeg faktisk har tilgjengelig – og siden det begynner å minske så er det om å gjøre å finne mindre prosjekter å lage.

Det blir nok snart noen flere pulsvarmere også, fordi luene bruker omtrent to nøster med garn. Pulsvarmerne trenger sjeldent mer enn ett nøste.

Leter stadig etter hus å kjøpe, for når jeg flytter vil jeg i det minste finne igjen noe av garnet som er pakket bort…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg