Julegaver allerede?

Det er bare litt over to måneder til jul – og det er flere måneder siden jeg var ferdig med den første julegaven. Vanligvis handler jeg de fleste julegavene i starten av desember. Ofte sliter jeg også med å vite hva jeg skal gi – jeg liker å gi gaver, men å vite hva jeg skal gi? supervanskelig!

For omtrent to uker siden, med litt hjelp fra en kollega, fant jeg ut en god ide. På tirsdag forrige uke spurte jeg min mor om råd og hun syns ideen var god. Så på onsdag forrige uke bestilte jeg garn på nettet. Jeg regnet med det ville ta kanskje nesten to uker før jeg fikk garnet i posten fordi jeg ikke betalte for ekstra rask ekspedering – jeg tok feil. Når jeg kom hjem fra jobb på onsdagen som var – altså akkurat en uke etter at jeg la inn bestillingen – ventet det en pakke på meg. Selv om jeg visste akkurat hva som var i pakken, elsker jeg å få pakker jeg kan åpne (selv når vi får bokpakker på jobb syns jeg det er kjempegøy å åpne for å se hva det er).

Hva skal jeg lage? Jo, ideen er å strikke en klut og et lite håndkle i tre ulike farger: blå, rosa og brunt. Det røde garnet er til et annet prosjekt som det ikke er noen tidsfrist på. Mønstrene tar jeg mest sannsynlig fra en bok som finnes på biblioteket jeg jobber.

Garnet er Safran og er i 100% bomull så satser på at det er et greit garn å bruke – det så i alle fall sånn ut på nettsiden til Garnius som var der jeg bestilte garnet fra.

Har du begynt på julegaver? Lager du noen selv? Hvilke nettbutikker pleier du å handle garn i – eller pleier du å handle i fysiske butikker?

#garnius @garnius.no

2 kommentarer
    1. Det ser ut til at du har planene klare. 🙂 Blir jo kjempeflotte julegaver av det fine garnet du har kjøpt.
      Ja, jeg pleier å lage julegaver selv. Starter tidlig på året med det, så slipper jeg julegave-kjøpe-stress rett før jul. Hehe! Jeg pleier å bestille garn på nett, Strikkenett, Strikkemekka, Garnius, Hobbii er vel de jeg bestiller fra som oftest. Men jeg pleier også å handle i butikker lokalt.
      Kos deg med julegaveproduksjon!
      God helg!

      1. Var veldig spent på garnet da jeg ikke har brukt det før, men det virker veldig lovende 😊
        Hm, tenke ut og lager julegaver gjennom året høres ut som en fantastisk ide – da får en både tid til å tenke, planlegge og eventuelt lage (både små og store ting). Kanskje det blir noe jeg gjør neste år nå som du har gitt meg ideen? Så mange nettsider jeg nå plutselig fikk å utforske! Kan ikke nekte for at jeg ofte foretrekker å handle i fysiske butikker (så lokalt som mulig), men noen ganger er internett veldig praktisk! Har strikkekveld i kveld – tekoppen, youtube, sofaen og strikketøyet mitt 😊 God helg til deg også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg