Min første genser!

Jeg klarte det! Jeg har herved strikket min første genser – og det vil bli flere for dette var gøy (om enn litt kålete når armer og resten skulle settes sammen…). Genseren er strikket i et garn som heter Ellen by Permin. Det består av 55% ull og 45% bomull. Et nøste er ca 50 g og ca 350 meter, så det er veldig tynt garn. Anbefalt pinnestørrelse for garnet er 2,5, men jeg strikket genseren med pinne 3 og 3,5. Totalt sett brukte jeg litt over 3,5 garnnøste på denne genseren.

Totalt sett er jeg veldig fornøyd med hvordan genseren ble. Halslinningen ble ikke så pen som jeg håpet, så der er det absolutt et forbedringspotensiale (tips mottas med takk – hvordan gjør jeg halslinningen pen?). Bolen kunne gjerne vært litt lenger fordi jeg liker litt lengre gensere, men det er lett å endre ved neste genser – det er jo bare å strikke litt lenger… Uansett vil det ikke spille noen rolle for meg fordi selv om det er min første genser, vil den ikke forbli min. Grunnen er enkel – jeg klør lett av ull og denne genseren er (dessverre) ikke noe unntak – så dette vil nok bli min søsters genser. Helt greit for min del. Målet med denne genseren var først og fremst å klare å strikke en genser (noe jeg har hatt lyst til i over et ti-år, men var redd jeg ikke ville klare det og har dermed utsatt det…). Nå som jeg har bevist for meg selv at jeg kan strikke en genser, har jeg allerede startet på neste…

2 kommentarer
    1. Er det den *første* genseren du strikket!? Den ser perfekt ut synes jeg. Nydelig farge til deg! Jeg kan ikke engang strikke en grytelapp uten at det blir ujevnt og mystiske hull XD

      1. Ja, har strikket mye annet før (skjerf, sokker, pulsvarmere, leggvarmere, noen votter), men aldri en genser – så dette er det største jeg noen gang har strikket! Takk 🙂 Øvelse gjør mester og det er viktig med litt mystikk i hverdagen 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg