En farlig ny oppdagelse?

På jobb i dag ble jeg gjort oppmerksom på en bok som kan bli litt farlig for meg – jeg har nemlig en tendens til å ville mer enn jeg har kapasitet til. At det er fort gjort å henge seg opp i ting en syns er artig å holde på med…vel, det gjør ikke saken enklere.

Denne gangen var det en strikkebok med mønster til kluter og håndklær – og vi bruker vel alle kluter og håndklær til stadighet? Riktignok har jeg egentlig nok av begge delene – ferdig kjøpt – noe av det bare ligger ubrukt i skapet, men noe av det begynner å bli såpass slitt at det snart vil være modent for utskiftning. Først blir det jo å bruke opp alt jeg har, men det er jo ikke noe i veien for at jeg kan strikke nye alternativer er det vel? Jeg har jo mye garn jeg ikke har bestemt hva jeg skal gjøre med, så hvorfor ikke se om jeg har noe som kan passe til å strikke noen kluter og håndklær? Skjønt, jeg vil strikke ferdig jakken jeg holder med på først…har gått i den fellen før hvor jeg har sånn ti-femten prosjekter på gang samtidig… Jeg har begynt et nytt og bedre liv hvor jeg bare har et prosjekt gående av gangen? (bortsett fra det sokkeparet og votteparet jeg må fikse selvfølgelig…)

Uansett, denne boken hadde mange fine mønster, så det er vanskelig å velge hva jeg eventuelt vil starte med først.

10 kommentarer
    1. Da er vi flere altså. Skikkelig dilla på klutstrikk om dagen, så strikker kluter for harde livet 🙂

        1. Strikket i et fast mønster. Rett masker på 1.pinne og så 1r og 1 vr på 2 pinne. Ja, har tenkt å legge de ut for salg når jeg har fått strikket opp en del. Er på klut nr 13 nå 🙂

          1. Enkelt, men effektivt mønster – me like! Wow, du begynner å få en lite bunke med andre ord – godt jobbet! Kan jeg spørre hvor du tenker å legge ut for salg (jeg ønsker også å selge småting jeg lager, men aner ikke helt hvor jeg skal starte…) 😊

            1. Ja, begynner å bli noen nå. Morsomt å se at bunken vokser. Jeg skal på julemesse siste helga i oktober, så spent på hvor mange jeg klarer å strikke. Tenkte å opprette en lukket gruppe på fb bare 🙂

            2. Julemesse høres koselig ut – men er det ikke litt tidlig i slutten av oktober? Kan jeg spørre hvor denne julemessen er?

            3. Skrev feil. Mente selvfølgelig siste helga i november. Hehe! Julemessa er her på Hadeland hvor jeg bor på ett klubbhus 🙂

            4. Aha, november føles så mye mer logisk! 😊 Så spennende – har du sittet på messer før? (jeg har hatt litt lyst, så gøy å høre hva andre tenker om det)

    2. Jeg har riktignok sett heklede kluter før, men strikkede håndklær var noe nytt for meg. C’est la vie.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg