Slankeprosjekter til salgs (pulsvarmere)

For tiden jobber jeg med et hyggelig slankeprosjekt – og det går sakte fremover. Dette er et todelt slankeprosjekt. Første delen startet før innveiingen (som ble en høyere startvekt enn jeg forventet) – jeg hadde allerede laget noen ting av noe av garnet. Så første delen av slankeprosjektet er å bruke opp garn jeg har. Det gjøres på en forholdsvis enkel måte, men det tar tid. Den andre delen er å få ferdige prosjekter jeg ikke har behov for ut av huset – ved å selge dem.

På en måte har jeg aller mest lyst til å finne et marked å sitte på og selge – kombinasjonen med salg til og kommunikasjon med folk som kommer høres ut som noe jeg kunne like. Hvordan jeg skal finne markeder – og ikke minst: få innpass  – har jeg ikke helt klart for meg (tips mottas med takk).

Om du er nysgjerrig på pulsvarmere har jeg et lite, men variert utvalg – så langt har jeg ikke to par som er like…

Blå pulsvarmere med tommelhull strikket i BabySilk (80% babyalpakka, 20% silke).

Grønne pulsvarnere med tommelhull strikket i Baby Merino (100% merinoull).

Lilla pulsvarmere med tommel strikket med Viking Bjørk (90% bomull, 10% merinoull). Tommelhullet er ganske lite.

Flerfargede pulsvarmere med tommelhull strikket i ullgarn – disse er små og trange til meg – passer best til barn?? (et par år siden jeg strikket dem og passform var ikke i mine tanker for å si det sånn….)

Lilla pulsvarmere strikket i Merino Extra fine (100% ull). Fantastisk myke og veldig fleksible. Mønsteret er fra Drops.

Lyseblå pulsvarmere med tommelhull strikket i garn som består av 55% ull og 45% bomull. Strikket for lenge siden og jeg var (tydeligvis) mindre flink til å legge opp og felle av løst – så disse er fleksible i midten, men har faste (men ikke hard) kanter.

Nydelig mønster (fra Drops) på disse pulsvarmerne som er strikket i BabySilk (80% babyalpakka, 20% silke).

Så det var alle parene med pulsvarmere jeg foreløpig har klare – det kommer snart flere for jeg har innsett at ett nøste kan i mange tilfeller (men ikke alltid) holde til et par pulsvarmere. Siden jeg har et nøste av flere ulike garn – og farger – passer det perfekt (innimellom i alle fall) å strikke pulsvarmere.

Prisen er vanskelig å sette syns jeg da det er alle varianter av garn og arbeidmengden varierer stort. Vurderer å sette en enkel fastpris: kr 200,- per par. På den måten vil jeg tro det jevner seg ut totalt sett – det er i alle fall håpet.

Hvilken av dem likte du best?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg