En latterlig første innveiing!

Endelig er første innveiing foretatt. Hadde jeg vært mer gjennomtenkt i slankeprosjektet hadde innveiingen vært foretatt for flere uker siden – når jeg egentlig startet på prosjektet. Til mitt forsvar har jeg aldri slanket meg før så jeg har aldri tenkt over hvor mye jobb det (tydeligvis) er. Uansett, nå er første innveiing foretatt og jeg begynte bare å le når jeg først regnet sammen sluttresultatet. Jeg mener, jeg visste det var en del og jeg har bare fokusert på en liten del av garnet jeg har. Ullgarnet står i sentrum og det skal det få gjøre ut mars-måned i alle fall.

Ulempen nå er at jeg har fått vondt på toppen (?) av håndleddet – altså delen ved håndbaken og strikkingen må derfor enten få helt litt pause eller være forsiktig og saktegående. Om det er all strikkingen som er syndebukken aner jeg ikke – kan sikkert være andre ting også (puslespill, oppvask, vasking av hus – det er mange muligheter). Resultatet er uansett det samme, jeg har vondt og strikking må ha en liten pause (dessverre).

Så den ene pause-hobbyen min ble dermed første innveiing av ullgarnet mitt. Jeg har annet garn også: bomullsgarn, syntetisk garn, diverse garn jeg ikke aner hva er, broderigarn og vevgarn – ikke noe av det er tellt med i denne omgangen. Heldigvis? For når jeg så det endelige tallet begynte jeg som sagt bare å le…

Om jeg kan trekke fra noe på grunn av magebåndene vet jeg ikke, men ullgarnets startvekt ved første innveiing er 4.286 gram – altså nesten 4,3 kg!! Det tilsvarer nesten 86 fulle nøster… Det er mye av garnet som er mellom 20 og 45 gram – hva lager man av det lissom når det er lite som likt??

2 kommentarer
    1. Herlig!🤩👌🏻
      Jeg har nok myyyye mer, men jeg veier en kassa av gangen, ellers blir jeg bare motløs.🙈
      Jeg strikker restegarnstepper, Påskepannebånd og Emblahalser nå og da trenger du ikke mer enn et halvt nøste av hver farge.🤩🧶
      Du får ta deg en liten pause og heller prøve å planlegge litt og finne mønstre til det du har lyst å lage til hånden blir bedre.🤗🧶👍🏻

      1. Emblahals hadde jeg ikke hørt om før, men så smart med en oppskrift som går til både barn og voksne – størrelsen kan jo tilpasses garnet en har 🤩
        Jeg holdt meg til å veie kun ullgarnet mitt (viktig å ikke prøve å ta alt på en gang – det er jo ikke mulig!). Planlegging mens håndleddet får hviletid er nok en smart ide (men det går bedre om jeg bare strikker i “slow motion” fremfor vanlig fart…) 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg