Slankeprosjekt: andre innveiing

Jeg har startet et slankeprosjekt fordi jeg har mye garn – med andre ord: jeg jobber med å minske garnlageret mitt. Det er mange typer garn å ta av: ullgarn, bomullsgarn, sygarn, syntetisk garn, blandingsgarn og vevgarn.

Fokuset har vært – og er fortsatt – på ullgarnet (det har tross alt vært vinter). Selv om vinteren er gått over til vår og det er varmere ute, vil fokuset være på ullgarn ut april måned. Rett og slett fordi det var så mye av det (syns jeg i alle fall).

Slanking er ikke noe jeg har drevet mye med, så jeg startet kanskje ikke best – jeg begynte prosjektet (rundt nyttår om jeg ikke husker feil) og hadde holdt på en stund når jeg så en medblogger gjorde noe viktig jeg ikke engang hadde tenkt på: Strikkekjerring hadde ukentlige innveiinger av slankegarnet.

Min første innveiing kom dermed en stund etter prosjektstart (25. februar) – og det var kanskje like greit for resultatet var mer enn jeg forventet…

Andre innveiing er i dag. Resultatet: 3.635 gram.

Så i løpet av tiden fra første innveiing til i dag har jeg brukt 651 gram – noe som tilsvarer 18,6 gram per dag – eller 13 nøster om det er enklere å se for seg.

Nå som jeg har begynt med daglige innveiinger av hvor mye jeg har brukt dagen før, kan jeg se at det kanskje har dratt gjennomsnittet opp. Så det er vel ingen tvil om at jeg burde fortsette med det.

Jeg er spent på hvor mye jeg vil klare å slanke bort i løpet av april måned. På den annen side – bare fordi jeg strikker av garnet så er det lite som forsvinner ut av huset, men det blir i alle fall til produkter som etterhvert kan forsvinne ut av huset (og skaffe penger inn – da kan jeg kjøpe mer garn! 🙂 ).

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg