Sengeutfordringer

Når jeg solgte huset jeg hadde, så solgte jeg også mesteparten av møblene mine. Praktisk der og da.

Utfordringen nå er at jeg snart skal flytte inn i nytt hus og da trenge noen nye møbler. To av de viktigste å få tak i snarest etter flytting vil være seng og vaskemaskin.

For øyeblikket er det sengeutfordringene som opptar tankene mine.

Det er flere spørsmål som er viktig å finne svaret på før jeg kjøper seng: hvor stor seng ønsker jeg meg? fasthet/hardhet? hva slags type seng? (her var mulighetene mange flere enn jeg innså) lagringsmuligheter? på gulvet eller mulighet til å støvsuge og vaske under? ønsker jeg sengegavl?

Andre spørsmål som popper opp er: finnes det butikk i nærheten av der jeg skal bo som selger senger? hvordan skal jeg få fraktet en seng til mitt nye hus? hvor dyrt vil det eventuelt bli å få det levert?

En ting er sikkert; jeg burde skaffe meg sertifikat med mulighet til å kjøre med henger – og en henger… det ville gjort enkelte deler av livet enklere, men enn så lenge blir det nok til at det får stå på ønskelisten min…er jo ikke gratis det heller (og for øyeblikket vil en seng være viktigere…).

2 kommentarer
    1. Vi har alltid fått levert. Kjøpt på Ikea. Betalte vel 500 kr eller noe den gangen. Sånne steder frakter ganske langt også 🙂 Seng må man ha. Det er sikkert. Det andre kan komme sånn litt og litt.. 🙂

      1. Sjekket litt på Ikea fordi jeg har hatt møbler derfra tidligere som jeg har vært fornøyd med – de leverer ikke dit jeg skal flytte (sånn er det å flytte på “landet”… 😅).
        Liggeunderlag og sovepose – blir bra start 🤣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg