Planlegger neste hageår

Jeg testet ut å gro noen ting i sommer og skrev om det her. Siden jeg lærte mye, har jeg allerede begynt å tenke på neste års hage og hva jeg ønsker av den.

Det er mange ting jeg ønsker å gro neste år, men om jeg får plass er jeg mer usikker på.

Paprika kan jeg ha i store potter ute på verandaen og jeg har noen av dem.

Utfordringen er at det er mange varianter å velge mellom når det gjelder mye av det jeg vil gro, så vinteren kan brukes til å undersøke hvilke spesifikke varianter av før jeg ønsker meg.

Salaten derimot, trenger jeg ikke å lure på, den får plass i blomsterkassen og jeg trenger bare et par stykker av gangen.

Ringblomster er både fine å se på, bra for insektene for bestøving og de er faktisk spiselige. Dessuten frør de seg selv om du vil ha de på samme sted i flere år.

Rødbeter!

Jeg vil dessuten teste reddiker for årets variant sådde jeg for sent.

Tomater er jeg ikke noe fan av, men har likevel lyst til å teste en eller annen variant av cherry-tomater (tips til hvilken type som har mest fruktkjøtt?).

Gulrøtter!! Jeg elsker gulrøtter. Må man gjøre noe med melkekartonger før en sår gulrøtter i dem, eller kan en bare bruke de som de er? og hvor mange gulrøtter kan jeg få i hver melkekartong?

Skulle gjerne også hatt plass til å gro poteter, men kan ikke få alt jeg ønsker meg.

Har du lyst til å gro spiselige ting neste sommer?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg