Paprikaplante: år 2!

I fjor sådde jeg paprikaplanter – og tre spisspaprika ble stående inne i en liten potte. To av de er definitivt døde og har vært det lenge. Den tredje derimot – der er det liv.

Potten med hovedsakelig stammene har stått sammen med andre grønne planter, så den er blitt vannet gjennom hele vinteren. Jeg har nevnt det tidligere at den ene planten hadde startet opp igjen etter en god dvaleperiode (om en sånn dvaleperiode er vanlig aner jeg ikke).

Etter å ha fått noen blader, kom det knopper, så blomster og nå er jammen den ene blomsten i ferd med å forvandles til en paprika.

Jeg har visst en stund at paprika ikke er ettårig, men en flerårig plante. Stort sett regnes den som ettårig her fordi den tåler ikke frost, men inne i stua hele vinteren har tydeligvis gitt den en ny – og tidlig – start på våren.

Om den vil bli utvokst og rød og god å spise vet jeg jo ikke foreløpig, men jeg lurer også på om jeg må potte den om til en større potte? På den annen side så er jeg redd for at den da vil få sjokk og nekte å gjøre noe mer… Jeg har i det minste begynt å gi den litt næring – ikke bare vann…

Det er alltid gøy når nye ting skjer uten å egentlig har gjort noe særlig for det 🙂 Naturen altså!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg