En overvintret start

I fjor var det ikke alt som ble gjort (er det noen gang det?). En av tingene som ikke ble gjort var å kaste ut den siste paprikaplanten. Burde jeg gjort det? Vel, det kommer ann på øyet som ser.

Paprikaplanter pleier å regnes som ett-årig her fordi de liker det godt og varmt og kan dermed ikke stå ute om vinteren.

At min tilfeldigvis overvintret inne, vel, det var rett og slett glemsel, latskap og lite energi.

Så den har stått i sin lille potte (for jeg pottet den heller aldri om til større potte som den egentlig ønsket seg) og jeg har vannet den ujevnt sammen med de andre plantene mine gjennom vinteren.

For flere uker siden så jeg at den var klar for et nytt forsøk – så nå har jeg en flerårig paprikaplante (og lurer på om det er sånn jeg skal gjøre med paprikaplanter fremover).

Den er liten, vokser høyt oppe på stilken, men blader og et par små blomster er på vei!

Jeg har ikke sådd noe mer paprika i år for det har vært litt mye for meg, så dette er en liten ekstra glede. Dessuten – om jeg hadde sådd paprika hadde den garantert ikke vært så tidlig ute som denne er.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg