Nye takter

Musikk er en viktig del av livet mitt, og hva slags type musikk jeg hører på varierer alt etter humør og hva jeg holder på med. Studier = musikk uten tekst eller klassisk musikk. Vasking og ryddig = 90-talls popmusikk. Dårlig humør = triste sanger eller bråkete rockemusikk. Godt humør = 90-talls popmusikk, country, r’n’b og alt mulig annet.

Det var egentlig ikke musikk jeg tenkte å skrive om, men håndarbeid (som om det er noe nytt). I går la jeg ut en post med at jeg, etter 25 dagers jobbing, var ferdig med det heklede bomullsteppet mitt.

Siden jeg var ferdig med et stort prosjekt, var det på tide med noe nytt. Begge deler er håndarbeid, men hekling og strikking er ulike teknikker – derav “nye takter”. Etter å ha heklet å såpass mange dager, var det greit å bytte det ut med litt strikking.

På den annen side – å skulle strikke en genser med et nytt garn jeg ikke helt vet hvordan er, kan være et sjansespill siden jeg aldri har strikket en prøvelapp… Så jeg startet greit. La opp mange masker, strikket vrangborden så lang jeg ville ha den, og innså at jeg trodde genseren ville bli for smal. Tross alt må jeg ha plass til en skjorte under for jeg kan ikke bruke en ullgenser rett på kroppen (da ville jeg nok klort meg til blods ganske raskt). Så jeg la opp flere masker fra andre enden av garnet og startet på nytt og håpet det ble bedre.

Garnet er Karisma fra Drops i farge nummer 47: skogsgrønn. Mønsteret er fra Sandnes garn og genseren strikkes nedenfra og opp.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg