Tada!

Etter mange timers trådfesting (omtrent 4-4,5 tror jeg!), er jeg endelig ferdig med det store prosjektet jeg startet på nyttårsaften 😊

Sikk-sakk-mønsteret er fra en gammel bok, og selv om det var litt skrivefeil i boka, fant jeg ut av det. Så nå er sikk-sakk-mønsteret en av mine nye favoritter. Dette er jo et bomullsteppe for sommerbruk. Så jeg “må” vel få tak i nok ullgarn så jeg kan hekle et vinterteppe også? Tross alt er vi ikke ferdig med vinteren. Eller så kan jeg vente med det og heller bruke noe av garnet jeg allerede har før jeg kjøper mer nytt…

Målene ble 101 cm i bredden og 130 cm i lengden, så det er en passende størrelse å ha over beina eller rundt seg på kjølige sommerkvelder. Joda, jeg må få skyllt det opp så kantene legger seg og ikke krøller seg så sammen, men det kommer ikke til å skje før det er såpass varmt ute at det kan tørke ute på snora.

Veldig fornøyd med resultatet!

Totalt brukte jeg 17 nøster (med rester av alle sammen). Hver stripe er 8 rader. Med unntak av første rad (som jeg gjorde tre ganger – matematikken og tellingen var litt vanskelig?), brukte jeg omtrent 45 minutter per rad. Jeg startet på nyttårsaften og festet de siste trådene i går, så jeg brukte totalt 25 dager. Antall timer brukt, vel, matematikken: ((8 x 17) – 1 (første rad)) x 45 min + 4,5 timer (trådfesting) + ca 3 timer (første rad) = 108,75 timer. Rund det av til omtrent 109 timer totalt (yikes – det er mange timer!). Hm, det blir over 4 timer hver dag: (109/25) 4,36 = 4 timer og 22 minutter.

Kan det virkelig stemme??

Jeg vet jeg har sittet med det hver eneste kveld, og innimellom på dagtid når jeg har hørt på forelesninger – og mer i helgene…så da stemmer vel det. Riktignok har jeg ikke brukt 4 timer og 22 minutter hver eneste dag – noen dager mindre og andre dager mer, men kan innrømme at det var mer tid enn jeg trodde. Heldigvis har jeg kost meg med alle timene (og minuttene)!

Så da er det bare å starte på neste prosjekt 😊

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg