Nå starter det snart!

Forkultivering av frø – jeg er i startgropa! I utgangspunktet har jeg ikke noe sted som er spesielt egnet for forkultivering av frø – kanskje spesielt ikke for å styre med jord fordi det blir så mye søl av det. Jeg har i det minste en stor dings jeg kan jobbe i for å minske sølet. Før det hele starter måtte jeg jo ta inn jord så jeg hadde noe å så i. Det har vært litt mildere noen dager nå så jorden var ikke helt frossen, men den var litt i kaldeste laget til at jeg orker å ha fingrene i den for lenge av gangen.

I det minste har jeg tatt jorden inn så den blir mer behagelig temperatur å jobbe med. Frø har jeg allerede. Fant også noe å ha det i – man tar hva man har for å si det sånn. Så hva er det jeg planlegger å starte med? Vel, det har jeg fundert på en stund (skrev noe her), men nå tror jeg at jeg har bestemt meg. Paprika tar lang tid – det gjør tomater også, men jeg er ikke sikker på om jeg skal ha tomater i år. Tomater tar mye plass og jeg er ikke så glad i tomater. Paprika derimot, tar også litt plass, men det liker jeg veldig godt. Andre ting jeg tror tar lang tid er løvemunn og stemorsblomst. De to har jeg ingen instrukser for så det blir spennende. Løvemunn og stemorsblomst kjøpte jeg i fjor og hadde ute om sommeren og når de var avblomster samlet jeg frø. Om frøene vil spire og hvor lang tid de vil ta aner jeg ingenting om; ei heller når de egentlig skal sås.

Likevel, nå skjer det snart. Frøstarting. Må bare passe på at jeg har plass til alt etterhvert…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg