Planleggingen har startet

Jeg har lyst til å kjøpe alle frøene og gro alt mulig forskjellig, men det er dessverre ikke mulig – jeg har rett og slett ikke plass. Det jeg har mulighet til er å planlegge for hva jeg kan få til og hva jeg har plass til. Hvor jeg skal så ting så jeg forhåpentligvis kan utnytte plassen best mulig og få mest mulig ut av det jeg sår – både grønnsaker og blomster. Riktignok har jeg en del fra tidligere år, men det er alltid gøy med noe nytt. Hvert år lærer jeg mer og noen av frøene jeg har (eks. kålrot og hvitkål) tar mer plass enn jeg har mulighet til å gi det i denne omgangen.

Noe jeg vet jeg vil ha er nye gulrotfrø – jeg er veldig glad i gulrøtter og de tar ikke størst plass. Noe annet jeg har fått smaken på er basilikum, så jeg får lage plass nok til å teste ut det også i år. Andre ting jeg vil gro av det jeg allerede har frø til er blant annet margerter, rødbeter, bladsalat, ringblomst, blomkarse, solsikker og sinnia. Jeg har også samlet noen frø (løvemunn og stemorsblomst) som jeg ikke har noen instruksjoner for så det blir spennende forsøk – må bare finne ut av når de frøene skal startes…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg