Nå er det vår!

Første dagen i første vårmåned. Det betyr vel at vinteren er over? Jeg liker vinteren jeg; så pent det er med snø, kulden ute så varmen i vedovnen inne virkelig kommer til sin rett, mørket, stillheten, stearinlysene, tekoppene som drikkes mens en sitter under et pledd og strikker eller hekler, snømåkingen – det er mye bra med vinteren.

I går regnet det og var grått omtrent hele dagen, så da hadde jeg riktignok mer høstfølelse. Det regner og er grått i dag også, men som sagt er det første dagen i første vårmåned i dag så da kan vi si at det er vår!

Hva været føles som er ofte mer diskutabelt, men spiller egentlig ingen rolle. Er det noe jeg savner akkurat nå denne våren, er det å starte masse frø.

For selv om jeg fikk en drøm oppfylt i går (eller, den ble ikke oppfylt av seg selv – jeg jobbet masse med å få det til å bli et mål jeg gjennomførte), har jeg en større drøm. En drøm hvor jeg bor i eget hus og kan starte masse frø om våren. Enn så lenge bor jeg på pikerommet hos foreldrene – ikke helt et blivende sted.

Uansett, vårdag, måneden jeg har bursdag i – og målet er å gi meg selv den største gaven jeg noen gang kommer til…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg