Mer regn, mer strikking

Dagens oppdatering på ullgarn-slanking. Eller, egentlig er det gårsdagens oppdatering siden det er snakk om hva jeg gjorde i går.

Selv om det var grått og regnet i går og jeg følte jeg strikket en god del – er gårsdagens tall mindre enn jeg forventet. Det kan ha noe å gjøre med hvilke deler jeg jobbet med.

Å strikke skaftet på en sokk går forholdsvis fort, foten går noe saktere. Nå som jeg har lært å strikke sokker tå-opp kommer tåen på tredjeplass i fart, mens hælen tar definitivt lengst tid.

Så det er kanskje ikke så rart at jeg ikke strikket opp flere gram enn 26 i går selv om jeg følte jeg brukte mye tid på strikkingen. Tross alt strikket jeg først ferdig skaftet på en sokk, felte av og så startet jeg på en ny sokk. Sokk nummer to fikk først en tå, en fot og en hæl – og det er grunnen til at det ikke ble flere gram – hælen tar som sagt mye tid.

Grunnen til at hælen tar så lang tid er fordi den er ny for meg, så jeg er fremdeles i opplærings- og tilvenningsfasen.

Hvor mye som blir strikket i dag vet jeg jo ikke før i morgen, men det er definitivt innevær i dag også – tåke, grått, kjølig og masse regn… Må uansett passe på å ta pauser i strikkingen så jeg ikke risikerer å få vondt i håndleddet igjen (for da blir ingen strikking…).

Ha en tørr dag, drikk noe varmt (jeg holder meg til te) og gjør noe hyggelig – det er tross alt mandag 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg