Innevær og strikkeklær

Føler at dette er i ferd med å bli mer en strikkeblogg enn noe annet?

Kanskje ikke så rart egentlig, med tanke på at jeg har som mål å oppdatere hver dag hvor mange gram jeg strikket dagen før. Tross alt er det viktig med innveiing og oversikt når det er slankekur på gang.

Slankekuren er fremdeles for ullgarnet mitt, men det nærmer seg et skifte: fra ullgarn til bomullsgarn.

Det har vært rene sommerværet i flere dager nå, men i dag er det tåkete, grått og mye regn. Frøene jeg sådde her om dagen er nok veldig fornøyd med det (håper jeg i alle fall). Ulempen er jo at det er kjøligere – så ikke helt ideelt for frø til å spire. Jaja, de finner nok ut av det – frø er tross alt designet for å spire og gro.

Til gårsdagens strikking. Jeg har fremdeles ikke festet trådene på et par sokker jeg nettopp gjorde ferdig; ei heller har jeg gjort ferdig pannebåndet. Det jeg har gjort er å nesten bli ferdig med en sokk.

På sokken jeg nesten ble ferdig med i går brukte jeg 24 gram i går (pluss 4 gram dagen før) – og jeg nærmer meg at skaftet er langt nok tror jeg.

Å strikke sokker fra tå og opp er ganske nytt for meg, men jeg liker det. Hælene er fremdeles ikke perfekte, men jo flere jeg strikker jo penere vil de bli 🙂

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg