Lite, men tøyelig

Nytt prosjekt på pinnene. Utrolig nok var jeg en hel dag uten håndarbeidsprosjekt. Eller, egentlig ikke, men jeg må rekke opp noe jeg har lagd og siden jeg ikke følte for det puslet jeg i stede på mitt nye puslespill jeg gav meg selv i bursdagsgave.

Det nye prosjektet skal bli et pannebånd. Tror jeg. Garnet er såpass tynt at det kunne vært lurt å strikket med dobbelt garn, men det er jeg ikke noe glad i. Dermed tenker jeg heller at jeg strikker det langt nok til at det kan brettes dobbelt.

Garnet (Superba Footballs) er noe jeg kjøpte for lenge siden, og som jeg allerede har strikket et par sokker av. Siden jeg vet at det ikke ville være nok til enda et par sokker, måtte jeg finne noe annet å lage av det. Et enkelt pannebånd med vrangbord tenkte jeg ville være et godt prosjekt. Kanskje spesielt siden garnet er flerfarget – det ville ikke være noe poeng å prøve seg med mønster for det ville bare forsvunnet uansett.

Omkretsen ser ganske liten ut, men det er veldig tøyelig. Satser på at det vil være tøyelig nok til å passe et voksent hode (eller kanskje et barn?); jeg syns det er vanskelig å avgjøre sånne størrelseting noen ganger. Uansett, jeg liker den typen strikking 😊

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg