Ingen maskemarkør? Ingen problem

Jeg har aldri strikket noe før hvor jeg har hatt behov for maskemarkører. Nå som jeg holder på med min første genser derimot, var det tydeligvis et behov for den typen ting. Heldigvis finnes det alltid en annen mulighet.

Når jeg la ut på armene, brukte jeg bare en tråd for å markere i hvilken runde jeg hadde lagt ut – den fungerte også som et merke for hvor starten på runden var.Gen

På for- og bakstykket kunne jeg gjort det samme, men der har jeg brukt en sikkerhetsnål – og det er det jeg fortsatt bruker som maskemarkør når jeg nå har alt på en pinne (både for- og bakstykket og begge armene). Eller, jeg bruker fire sikkerhetsnåler nå for å vite hvor jeg skal felle og det er mye enklere enn jeg trodde det ville være (heldigvis). Det er ikke noe mønster på genseren jeg strikker, men det blir jo en liten detalj når jeg strikker med raglanfelling.

Bruker du maskemarkører som er lagd for det eller bruker du diverse som du har?

2 kommentarer
    1. Jeg har en hel eske med markører som jeg bruker når jeg strikker, og før jeg skaffet dem brukte jeg alt fra tråd til binders. Å det fungerte helt fint 😉

      1. En hel eske? Hm, høres praktisk ut med så mange muligheter. Binders tenkte jeg på, men landet på at jeg likte sikkerhetsnåler bedre – det er sikkert mye annet som også kan brukes – det er viktig å se mulighetene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg