Alt på en pinne!

Etter å ha blitt ferdig med den heklede spisebrikken/dekkebrikken på fredag, har jeg endelig fortsatt på genseren. Det var litt kålete i starten, men etter bare et par runder er det blitt noe enklere – nå er alt på en pinne: for- og bakstykket og begge armene!

Siden dette er noe jeg aldri har gjort før, er det alltid litt spennende å komme til en ny ting jeg skal gjøre. Å få alt inn på samme pinne og så begynne raglan-fellingen – der er jeg nå. Fellingen skal foregå en stund før jeg kommer til neste del av genseren. Enn så lenge blir det felling på annenhver runde. Strikking er kos! Den eneste ulempen jeg kan se med strikkingen akkurat nå er at garnet er halvparten ull så det blir litt i overkant varmt om jeg skal sitte med det på fanget og strikke ute i sola (eller til og med i skyggen i dag). Jeg ville smeltet – og vi mennesker er ikke egentlig lagd for å smelte. Så det blir å dele opp dagen litt – strikke inne, sol og lesing ute (ja, jeg husker solkremen nå…).

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg