Hvilket mønster er finest?

Jeg har fått dilla i det siste – jeg strikker kluter og har testet ut flere ulike mønster og lurer nå på: hvilket mønster er egentlig finest? Enn så lenge har jeg testet ut fire ulike med litt ulike garn. Alle er strikket i bomullsgarn da jeg tenkte at det var det mest logiske. Det er forresten en super måte å bruke opp enkle garnnøster på – hver klut er omtrent et garnnøste. Heldigvis er det mulig å tilpasse størrelsen på kluten til hvor mye garn det er (og ja, det betyr noen ganger at en må rekke opp og gjøre det om igjen…).

Mønstrene har jeg forresten tatt fra boken Strikk kluter og håndklær som jeg har nevnt tidligere. Der var det mange fine mønster, selv om noen av de kanskje var litt i overkant like.

Den lilla kluten har jeg lagt ut her på blogg før, men de andre er nye.

En grønn klut i bomullsgarn fra søstrene greene. Mønsteret er franske perler – og jeg likte forsiden bedre enn baksiden fordi mønsteret kommer absolutt best frem på fremsiden. Med andre ord – denne kluten (mønsteret) har tydelige frem- og baksider. Så selv om jeg likte det veldig godt, er ikke det en ny favoritt (måtte telle litt innimellom også, noe som ble kjedelig i lengden). Tenker at mønsteret passer bedre til andre ting som skal ha en tydelig fremside…

Den blå kluten ble strikket med Mandarin Classic (som ikke finnes lenger??). Godt garn å strikke med, men jeg er spent på hvor godt det er med vann. Enkelt mønster (Store perler) som gikk raskt å strikke i tillegg til at jeg likte utseendet veldig godt. En mulig favoritt – både å strikke og å se på 🙂

Den gule kluten var også veldig enkel å strikke og fin å se på. Litt usikker på hva slags garn det er fordi det manglet magebåndet, men jeg tror at dette også er Mandarin Classic.

Det er flere mønster jeg har lyst til å teste ut, men jeg har noen ganger litt mange prosjekter på en gang og da må noe innimellom på pause. Har du strikket kluter?

6 kommentarer
          1. Lillafargen er nydelig, men enig i at det blå kommer mest fram (og blåfargen er fantastisk i virkeligheten – selv om jeg ikke fikk det fram like bra på bildet) 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg