Hobbyprosjekt: Planter #2

For en god stund siden skrev jeg om planteprosjektet mitt (her). Jeg har ikke drivhus (men ønsker meg…), men jeg har vinduskarmer jeg utnytter så godt jeg kan.

Noe av det jeg testet gikk bra, noe gikk ikke bra og noe går over all forventning.

Om avokadoene noen gang kommer til å gi frukt er usikkert, men de ser ut til å trives greit nok i alle fall. Den minste holder til og med på å gi meg enda en liten overraskelse:

Nok en liten en er på vei!

Paprikaen som var veldig liten, vokser og gror og ser ut til å komme med hele tre (!) paprikaer. Spørsmålet er jo om planten tåler enda flere frukter siden den fortsetter å komme med blomster.

Neste prosjektet er et som kommer til å ta tiår….

Joda, det er litt ugress i potta også, men jeg tenkte at mitt fremtidige juletre skulle slippe å være ensomt. Jeg startet med tre små stilker som prøvde å overleve. Kun en klarte det, men den ser i det minste ut til å trives litt.

Det siste prosjektet er også et som teoretisk sett kan bli spiselig når det vokser opp.

Jeg sådde tre klementinfrø fra frukt jeg kjøpte på butikken og spiste. Den ene vokser (utrolig nok) opp ser det ut til.

Selvfølgelig tar jeg var på alle sammen så godt jeg kan (i tillegg til alle de andre plantene mine).

Har du sådd og fått noe til å spire i det siste som du syns var litt gøy?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg