Hobbyprosjekt

Å ha en (eller flere) hobbyer tror jeg er veldig sunt. Noe du trives med å gjøre, hvor du kan slappe av og bare kose deg. De fleste av oss har dette.

Hobbyer kan være dyre eller billige eller til og med gratis; det kommer helt ann på hva du velger.

For meg er en av de tingene planter og det å få ting til å spire og gro. Det har det egentlig vært hele livet. Jeg er nysgjerrig; klarer jeg å få det til å gro og spire? Hvordan blir resultatet til slutt?

Min hobby koster meg for øyeblikket lite fordi jeg ikke har plass til fullskala drivhus…

Jeg spiser ikke mye avokado, men en gang i blant kjøper jeg det på butikken og bruker det når jeg lager pai. Foreløpig har jeg fått to avokadoer til å spire og jeg er spent på hvordan de blir etterhvert.

Paprika er en annen ting jeg ofte kjøper på butikken. Denne paprikaplanten hadde levd litt, men ikke gitt noe frukt så planen var å kaste den. Når jeg så at det plutselig hadde fått nytt blad nederst på stammen ble jeg nok en gang nysgjerrig på hva som ville skje med den om jeg lot den leve litt til… Dette er den nyeste tilskuddet av paprikaplante; den er ganske nyfødt og jeg er spent på om den vil vokse opp og gi meg paprika.Dette er det nyeste prosjektet mitt. Jeg har en vedovn og pleier å plukke grankongler til å tørke for å bruke som oppfyringsved (gjør at jeg slipper å kjøpe tennbriketter). Alle disse konglene har stort sett haugevis av frø og nysgjerrig som jeg er lurte jeg veldig på om jeg ville klare å få noen av dem til å spire. Foreløpig svar er ja, tre stykker av dem og jeg håper de overlever fordi jeg syns det er så gøy.

Så, det er en av hobbyene jeg koser meg med.

Har du noen hobbyer du slapper av med i hverdagen?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg