God morgen og bursdag!

God morgen alle sammen. Jeg våknet tidlig idag og det føles som om mesteparten av verden er stille (i alle fall her jeg bor). Morgenstillheten før alle våkner er en egen stillhet som jeg liker godt.

Siden jeg sådde frø i en eggkartong her om dagen er det første jeg gjør å sjekke om det har skjedd noe (ja, jeg startet med det samme dagen…).

I dag er første dagen med bursdager – med andre ord – de første frøene har startet å spire. Av de seks ulike jeg sådde er det Kamille som er først ut av startgropen med bursdag i dag. Tre små frø har spiret i det ene hullet, mens i et annet hull er det ett frø som har spirt. Kanskje det kommer mer i løpet av dagen?

Uansett om det kommer mer eller ei så kommer jeg til å fortsette å sjekke flere ganger om dagen. Det er jo alltid spenning knyttet til om frø kommer opp når de er sådd. Så kommer spenningen til om frøplantene vil overleve. Etterhvert blir det spenning om de vil overleve flytting ut i blomsterbed (sneglene er glupske…).

Jeg har vært våken i nesten en time allerede – hvorfor jeg våknet så tidlig aner jeg ikke, men det er ikke vanlig for meg at det er så tidlig (så jeg er spent på hvor trøtt jeg vil være til kvelden…).

Satser på at det blir en bra dag hvor jeg får gjort ting jeg ønsker å få gjort 😊

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg