Prøver noe nytt

Det er viktig å prøve å nye ting.

I det siste har det for min del blitt mest nye ting med håndarbeid – strikking og hekling. Skulle gjerne lært enda mer, men læring tar ting om en skal lære ting ordentlig (i alle fall mange ganger).

Hageting er noe jeg har likt hele livet, så jeg prøver stadig nye ting der også.

Denne gangen er det ikke mye nytt, men jeg har aldri prøvd å starte frø i en eggkartong før. Så nå tenkte jeg at jeg skulle teste det. Noe av grunnen er at om jeg bare sår frø ute i blomsterbedet hender det at sneglene spiser opp plantene i det de dukker opp av jorda.

Om plantene er noe større vil jeg tro de har noe større overlevelsesmulighet. Det er i hvertfall tanken. Om det stemmer vil tiden vise.

Hvorfor jeg bruker en eggkartong er enkelt – det var det jeg hadde. En eller annen gang skal jeg få kjøpt meg såbrett, men enn så lenge får jeg bruke ting jeg har. Ulempen med eggkartongen er vanning og at jeg ikke har noe skål/brett til å ha under. Så det blir en utfordring.

Burde jeg gjort dette tidligere så plantene allerede hadde vokst nok til å bli plantet ut nå? Vel, det ville vært lurt, men jeg har ikke rukket det før nå. Bedre sent enn aldri er det noe som heter…

Så nå kommer jeg til å stirre i en eggkartong flere ganger om dagen i håp om at noe vil spire (noe som garantert ikke skjer de første dagene, men likevel).

2 kommentarer
    1. Jeg sådde spraglefrø, og jeg har gått til og fra for å se om det kommer spirer. Joda, alle frøene spiret. Men aldri sett noe vokse så tregt før, hellige kaninmåne. Bitte små planter. Gleder meg til de er store og jeg kan ta avleggere. Avleggere vokser ikke like treigt, hehe.. kos deg med eggekartongen 😜👍🏾🐰

      1. Så gøy at alle frøene spirte! Å gro ting er noen gang en tålmodighetsprøve uten like 🤪
        Eggkartongen står på kjøkkenbordet og blir inspisert utallige ganger om dagen allerede… 🤣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg