Fullstendig ubrukelig!

Noen ganger går ikke ting helt som planlagt. Sånn er dessverre livet noen ganger. Heldigvis er det ofte mulig å gjøre noe med det. Rette opp en feil. Lære av det en har gjort, og så gjøre det bedre neste gang. Innse at noen ting bare ikke passer for deg og endre kurs. Det er mange måter å gjøre ting på.

En ting er sikkert. Om en fortsetter å gjøre det samme hele tiden lærer en ingenting og utvikler seg heller ikke. Derfor, selv om det ikke er gøy å gjøre feil, er det bra å gjøre feil innimellom. Forbedringspotensialet er lurt å ha i bakhodet for å si det sånn.

I utgangspunktet var jeg veldig fornøyd med pannebåndet jeg strikket og sydde sammen (brettet det dobbelt får å få det tykt nok). Sømmen – som er noe jeg ofte kan slite litt med – ble flat!

Så hvorfor sier jeg at pannebåndet er fullstendig ubrukelig? Vel. Oppleggskanten ble litt i strammeste laget. Så selv om jeg felte av løsere og sydde pent sammen, strammer den kanten nok til at jeg ikke kan få det over hodet. Det er med andre ord fullstendig ubrukelig for den har et punkt som ikke er tøyelig. Så selv om resten er godt tøyelig, hjelper ikke det.

Dermed har jeg nok et prosjekt jeg må rekke opp, før jeg gjør det på en litt annen måte for at det skal være brukelig. Jeg vet hvordan jeg feller av med en elastisk felling, og jeg burde klare å sy løsere sammen så det blir bedre tøyelighet. Utfordringen jeg må finne en løsning for er oppleggskanten – hvordan gjør jeg den tøyelig? (tips mottas med takk!)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg