Fuglen har nok flydd…

Det er så mye på eiendommen min at når jeg vandrer rundt og titter på ting, føles det som om jeg er på oppdagelsesferd. Snakk om en gøy ting å kunne gjøre!

Det er flere epletrær her. Hvilke type epler det er, aner jeg ikke. Jeg er dessverre ikke nok bevandret i eplekunnskap?

Uansett, det ene epletreet hadde perfekt plassering for et fuglereir. Treet har blitt beskjært i flere omganger ser det ut til, og en tykkere grein midt i krona er kuttet ut. Så der hadde noen fugler lagd seg et reir. På en god flate omgitt av mange mindre og beskyttende kvister.

Så det blir kanskje spennende til neste vår; gjenbruker fugler reir de har bygd? Eller kanskje noen andre fugler vil bosette seg der neste år? (ikke at jeg vil vite om det er samme eller nye fugler – siden jeg ikke vet hvem som har bygd det)

Nå bor det i alle fall ingen fugler der, de er nok flydd for lenge siden.

Våknet opp til tåke i dag, men sola jobber hardt for å bryte gjennom og lage det til en fin dag (selv om værmeldingen også melder om sporadisk regn i løpet av dagen – noe som er veldig upraktisk for jeg burde få tatt noe klesvask. Klesvasken min forgår for hånd, så det er lurest å henge den til tørk ute først…noe som blir utfordrende om det skal regne…).

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg