Første arbeidsdag uten jobb

Teknisk sett har jeg ikke hatt jobb nå siden tirsdag forrige uke, men forrige uke var også vinterferieuken. Fordi arbeidstiden min var lagt på en måte som fulgte skoleåret ville jeg hadde vinterferie i forrige uke – så den uken føltes ikke halvt om halvt med vinterferie og så arbeidsløs. Forrige uke føltes bare som en vanlig vinterferie. Denne uken derimot – er virkelig første uken som arbeidsledig.

Så hva skal jeg gjøre nå? Vel, prøve å finne ut av hva jeg vil (Karrieresenter – here I come!) – det er det viktigste. Jeg har meldt meg arbeidsledig hos NAV – så nå er det bare å vente fem uker på svar for å se om jeg får arbeidsledighetspenger? Det NAV-systemet er lett å bli forvirret av – og jeg føler ikke at jeg har dårlig leseforståelse – så jeg begynner jo å lure litt på hva de egentlig forventer av folk noen ganger?

Uansett; nå som jeg ikke har rutinen fra jobb lenger får jeg lage meg min egen rutine. Tross alt så liker jeg rutiner, jeg må bare finne noen jeg liker godt og som gjør at jeg får mest mulig fornuftig ut av dagen. Det er en fordel med å være uten jobb – jeg slipper å bli skremt livet av når vekkeklokken skremmer meg ut av søvnen på morgenen…så i dag våknet jeg og stod opp omtrent halv syv – så om dette forsetter blir det bra!

Enten du har en jobb å gå til eller ikke av ulike grunner, håper jeg du får en fin dag i dag!

4 kommentarer
      1. Et planlagt friår høres ut som en herlig ide!
        Nyt avspaseringsdagen din i dag – håper den er like solfyllt der du er som det er her hvor jeg bor (strålende sol fra skyfri himmel) 🌞

      1. NAV trenger en ny måte å lage skjemaer på – hvor spørsmålene er stilt på en måte hvor vanlige mennesker forstår hva de mener…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg