Offisielt arbeidsløs

Nå er det offisielt: jeg er arbeidsløs. Arbeidsgiver måtte spare penger og kutte stillinger og dessverre var min stilling en av de som ble kuttet. Så fra å være ansatt har jeg nå fått en ny rolle: arbeidsledig. Dette er en rolle jeg ikke har hatt før – først gikk jeg i barnehagen, så på barne- og ungdomsskolen og videregående – etter en sommerferie var det å starte å jobbe – og siden har jeg gjort det (jobbet altså). Så dette er noe helt nytt.

Kan innrømme at jeg en stund har hatt lyst til å prøve noe nytt, men arbeidsledig var ikke akkurat det jeg tenkte å teste… Skjønt, jeg er jo ikke sikker på hva jeg lyst til å teste – så dette er usikkerhetstesten?

Jeg vet det finnes utallige ulike jobber, men jeg vet jo ikke hva de er og hva de består i så å skulle søke opp informasjon er ikke enkelt. Så hva har jeg lyst til? Litt mennesker, men ikke for mange. Kontor og logistikk kanskje? Noe hvor jeg kan bruke hue, men kanskje også litt praktiske oppgaver? Gjerne noe med faste oppgaver, men ikke for faste arbeidstider (jeg er lei av å føle som å få hjerteinfarkt hver gang vekkeklokka ringer om morgenen…hjertet løper løpskt når jeg blir skremt ut av søvnen på den måten og det tar så mange timer å roe det ned igjen at noen ganger føles det som om hele dagen er ødelagt). Flere har faktisk foreslått at jeg burde starte opp for meg selv, men dessverre har ingen foreslått hva jeg faktisk skal gjøre… (tips mottas med takk!?)

Uansett, jeg må finne noe å gjøre som gir meg en inntekt jeg kan leve med…

6 kommentarer
      1. Takk – trenger mye lykke akkurat nå 🥰
        På etiketten til Callaen stod det: Zantedeschia Paco – og jeg klarer ikke å finne ut om det er den samme som Odessa? Jeg håper inderlig at jeg klarer å holde den lenge i live!

        1. Paco og Odessa er ikke samme nei. Paco er litt lysere enn Odessa. Kan være at det er en Paco, men da lyver fargene på bildet litt, hehe.. var så sikker på at det var en Odessa jeg…

          1. Noen lyver, men om det er kameraet (som jeg ikke alltid får til å få helt riktige farger med) eller etiketten på planten er jeg ikke sikker på… Uansett utrolig godt sett! (og nå får jeg lyst til å dra til Plantasjen eller noe for å se om de har begge to variantene så jeg kan sammenligne…)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg