Flerfarget dobbel innspurt

Det var en stund siden jeg hadde strikket sokker, så jeg har kost meg masse med strikkingen de siste dagene (jeg koser meg når jeg strikker pulsvarmere også altså, men de har jeg strikket en del av i det siste så det var gøy med noe annet).

Sokkene er fargerike – det er noe av fordelen med flerfarget garn – du slipper å bytte garn/farge – det er bare å strikke i vei.

At jeg nå har lært å strikke fra tå og opp gjør livet enklere når jeg har en begrenset mengde med garn – da får jeg brukt opp alt. Riktignok er jeg ikke helt ferdig, men jeg er i innspurten.

Strikke i tandem kan noen ganger være litt forvirrende, men det går greit. Jeg må bare huske på å bytte på – en runde på den ene, en runde på den andre – og så må jeg huske når det er likt. For så lenge jeg legger de fra meg når de er like er det ikke noe stress.

Jeg vil tro jeg blir ferdig med sokkene i dag – kanskje jeg får suset meg til å ikke starte noe nytt før jeg også har gjort ferdig det hvite pannebåndet

Solen gjør at jeg tenker jeg burde bytte ut garnet – fra å kun strikke med ullgarn til å bruke bomullsgarnet mitt.

Nå er det ikke så lenge igjen av april måned, så jeg tenker likevel at jeg holder meg til det som var utgangspunktet mitt – å bytte hvilket garn som ligger fremme i bokhyllen 1. mai. Da blir det også innveiing – den siste for ullgarn på en stund, men en første innveiing for bomullsgarnet (veldig spent på hvor mye jeg egentlig har av det…).

I går veide jeg ikke garnet, men i dag husket jeg det før strikkingen startet. I løpet av de to siste dagene har jeg strikket opp totalt 38 gram – noe som tilsier 19 gram per dag de to siste dagene – skulle gjerne sett at det var litt mer, men når en også gjør andre ting blir det ikke alltid like mye strikketid.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg