Hu hei hvor det går

Om du har tittet innom her før kan det etterhvert ha blitt umulig å ikke ha fått det med seg: jeg har strikkedilla!

Fordelene med strikkedilla er mange: jeg får brukt garn jeg har hatt i haugevis av år, jeg koser meg og slapper av mens jeg strikker, det er noen ganger hjernetrim for å finne ut av hvordan jeg skal gjøre ting, det er læring av nye ting og jeg satser på å selge mesteparten av det jeg lager – på den måten vil jeg få ting ut av huset og jeg vil få penger inn.

Ulempen med strikkedilla: det tar tid (men som sagt liker jeg å bruke tid på det så det er egentlig ikke en ulempe – bare følte at det ble litt ensidig med kun fordeler).

Jeg tok bilde, men glemte å veie hvor mye jeg strikket i går før jeg begynte å strikke i dag så da blir det ikke noe tall.

For øyeblikket strikker jeg sokker i Fabel Print garn og siden jeg har begrensede mengder strikker jeg fra begge ender av nøstet for å få brukt opp alt samtidig som jeg kan forsikre meg om at sokkene blir like lange.

Hadde jeg strikket sokkene fra toppen og ned kunne det blitt utfordrende å få alt likt, men siden jeg nå har lært å strikke sokker fra tå og opp gjør det saken mye enklere.

Så i går strikket jeg ferdig føttene, jeg strikket hælene og jeg har så vidt startet på leggen. Fordelen med det er at nå er det bare å strikke begge leggene like lange før jeg avslutter – om jeg blir ferdig med det i dag vet jeg ikke, men jeg har fått ganske god fart på pinnene etterhvert som slankeprosjektet går sin gang.

Grunnen til nøstepinnene med garn er at når jeg skulle finne enden fra midten av garnet fikk jeg med halve garnnøstet ut…Så for å gjøre det enklere for meg selv nøstet jeg litt først for å finne enden. Det er system i galskapen selv om det kanskje ikke alltid virker sånn.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg