Et nesten hemmelig prosjekt

Noen ganger blir ikke ting helt som en har tenkt – sånn er det i alle fall i mitt liv. Denne gangen er det strikketøyet jeg tenkte skulle få komme på bloggen tidligere (enn det tydeligvis har gjort)…

For en liten stund siden ble jeg ferdig med å strikke en brun genser (som jeg fremdeles må skylle opp før jeg tar den i bruk). Det jeg ikke fortalte var at jeg startet et nytt strikkeprosjekt – en jakke i bomullsgarn. Innså at jeg må finne ut hvilke knapper jeg må kjøpe for jeg har ikke mange nok som er like og jeg vil ha like knapper på min første jakke jeg strikker. Det ser ikke så imponerende ut når det ligger i en tull på en puff – det å ta et godt bilde av et halvveis prosjekt gav jeg litt opp (bildet altså, ikke prosjektet!).

Enn så lenge er det enkle ting jeg gjør – for- og bakstykket opp til armhulene, en arm og starten på neste arm. Å sette alle delene sammen og så lage en kant med knapphull blir den største delen av dette prosjektet – jeg har tross alt aldri strikket knapphull før så det blir mer læring. Jeg grugleder meg? (ønsk meg lykke til med knapphullene… 😬)

4 kommentarer
    1. Ønsker deg lykke til med knapphull – dette klarer du nok bare bra. Bare pass på at det ikke blir for løst med kast eller ny maske laget. Du strikker veldig pent. Håper på bilde når den er ferdig. Masse lykke til i sluttspurten 😊

      1. Takk for både lykkeønskning og godt tips – gode tips er hyggelig å få når jeg gjør ting jeg ikke har gjort før. Ja, skrytebilde når jeg er ferdig vil komme, men det tar litt tid for jeg bruker ofte lang tid på ting jeg ikke har gjort før 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg