Bare skylling igjen!!

Endelig. Å feste tråder og sy sammen under armer og i halslinningen tok lenger tid enn jeg beregnet (eller, egentlig ikke – for jeg gjorde ingen beregninger…). Uansett. Nå er det bare ett skritt igjen før jeg kan bruke genseren jeg har strikket. Den må bare skylles opp. Dette er den tredje genseren jeg noen gang jeg har strikket – og jeg strikket alle tre i fjor (ja, jeg kan si det nå – tross alt startet et nytt år).

Det var et lite (eller stort – kommer ann på hvordan du ser på det) spenningsmoment når jeg var ferdig med festing av tråder – jeg hadde nemlig ikke prøvd den på mens jeg strikket. Nå derimot, nå har jeg prøvd den på og den passer! Heldigvis!

Så nå er det bare å få skyllt den opp og så er den klar til bruk. Grunnen til at jeg skyller den er fordi da ser det ut til at garnet legger seg bedre – og for å få av mest mulig av “ullfølelsen” som får meg til å klø. Hvorfor jeg klør av ull er jeg ikke sikker på, men satser på at garnet på denne genseren fungerer like bra som den andre genseren jeg strikket som jeg nå bruker med en skjorte under (for å slippe å klø meg ihjel…).

Garnet jeg har brukt er Rauma garn Babygarn 100% merinoull superwashbehandlet. Vrangbordene er strikket på pinne 3 og resten er strikket på 3,5. Det er raglanfelling og jeg brukte totalt 8 nøster. Jeg strikket i størrelse L fordi jeg strikker litt stramt – og nei, jeg strikket ikke prøvelapp (det har jeg aldri gjort – enn så lenge har det alltid gått bra).

5 kommentarer
    1. Jeg klør også sinnsykt av ull. Kan ikke gå med vanlig ull. Men det noen baby-ull-typer jeg klarer, med bomullsgenser under 😀 Jeg klør av alt da. Ting som ikke er ull også 😀

      1. Heldigvis for meg så er det bare ull som klør, men ullsokker (med bomullssokker under) og selvstrikkede ullgensere (med skjorte under så genseren ikke kommer i kontakt med huden) fungerer. Husker du navnene på de baby-ull-typene du kan bruke? Kanskje de kan funke for meg også 🤗

        1. Nei, det er mer i variantene for sportstøy. Kanskje ikke baby-ull. Altså sånne tynne ullgensere man har under tykkere ting. Devold etc. Og jo forresten en cardigan-jakke jeg kjøper på Benneton kan jeg nesten ha rett på kroppen, Lurer på om det er Merino-ull. Og ikke noe baby-ull nei 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg