Ferdig skyllt! (endelig…)

For en stund tilbake ble jeg ferdig med å strikke min andre genser. Jeg strikket den i et garn som var mykt og varmt – tross alt ullgarn (Vesleull) – så den måtte skylles opp før bruk. Riktignok var jeg ferdig med både strikking og montering (og festing av alle trådene) for to uker siden, men skylling skjedde ikke før i dag… Totalt sett brukte jeg 83 timer og 45 minutter på genseren – om det er mye eller lite aner jeg ikke, men jeg syns det var interessant å følge med på hvor lang tid jeg brukte på de ulike delene. For eksempel brukte jeg 13 timer og 35 minutter på første arm og 11 timer og 55 minutter på andre armen – så forbedringen var ganske stor (1 time og 40 minutter i forskjell vil jeg påstå er en del når jeg gjorde det samme – spesielt når jeg også strikket litt bakover på arm nummer to fordi jeg hadde strikket litt for langt…).

Uansett, nå ligger genseren til tørk – ullgenser burde ligge og tørke, ikke henge så vidt jeg har fortstått… Så hvor lang tid det tar før den er tørr aner jeg ikke. Måtte legge armene på topp så de ikke skulle henge over kantene på tørkestativet (noen som har tips til hvordan jeg ellers skal gjøre det?).

Ellers i dag er det sol og fint vær – i går var det grått og regn – så da var det stearinlys og strikking på det nye prosjektet. Selvfølgelig litt strikking i dag også – jeg har en tendens til å bli litt opphengt, men jeg strikker jo på noe jeg ser frem til å bruke 🙂

2 kommentarer
      1. Tror ikke garnet er spesielt, men fikk tips av damen i strikkebutikken om å gjøre det. Grunnen er mest fordi jeg fort klør av ull og å skylle den en gang før bruk kunne hjelpe på det (og det har også noe med å skylle ut eventull lanolin som er igjen etter produksjonen av garnet?). Satser på at det vil gjøre susen så jeg slipper å klø av min nystrikkede ullgenser 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg