Å organisere tiden din

Enten du jobber for noen andre, jobber for deg selv, eller ikke har en jobb – så må du organisere tiden din på en eller annen måte. Det er mange måter å gjøre det på, utallige varianter av hjelpemidler og kalendere for å hjelpe deg. Til syvende og sist er det likevel du som må gjøre selve organiseringen.

Å jobbe for andre gjør at de ofte bestemmer når du skal jobbe og være tilgjengelig for dem. Så den biten av tiden din er dermed ferdig organisert, men du kan bestemme hva du gjør med resten av tiden din.

Selvfølgelig anbefales det å sette av nok tid til å sove og spise – de mest essensielle tingene i livet. Hvordan du organiserer resten av tiden kan du velge helt selv, men for de fleste av oss mennesker så er det en fordel med rutiner. Rett og slett fordi det gjør dagene enklere. Noen sliter med å fungere uten rutiner, mens andre ikke vil ha for rigide rutiner – folk er forskjellig (heldigvis!).

Nå er tiden inne for meg til å virkelig sette meg ned med en kalender for å organisere min tid. Tross alt er det mange ting som kan endres på, men arbeidstidene mine er det ikke jeg som bestemmer. Studiene og når jeg gjør alt med hus og hage velger jeg selv (bortsett fra zoom-samlingen på skolen, men de er frivillige…). Leggetid og stå opp er ganske så rutine for meg, så de vil nok fortsette i den gode trenden. Hvordan jeg tenker å organisere resten av tiden har jeg foreløpig ikke helt svaret på, men jeg må sette meg ned å lage en plan. Flaks for meg at jeg liker planer 😊

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg