93% fornøyd?

Når en ikke har mønster for det en lager er det ikke alltid like enkelt å få frem bildet en har i hodet.

Sånn blir det med noen prosjekter, så prosjektet jeg holder på med for øyeblikket er jeg sånn 93% fornøyd med – kanskje? (det er vanskelige å være supernøyaktig med prosentene…)

Fargen, garnet og ideen er jeg fornøyd med, men jeg ser forbedringsmuligheter – så de får heller komme på neste prosjekt. Det er en av mange fordeler med strikking (håndarbeid generelt egentlig) – en utvikler seg, lærer nye ting, kan slumpe til å møte nye mennesker og om en skal lage mønster til strikking: matematikk!

Det med matematikken hadde jeg ikke tenkt over, men det er overraskende (for meg i alle fall) mye matematikk i strikking. Nesten så jeg får lyst til å ta et matematikk-kurs for å bli bedre på strikking og mønster. Hm, kanskje det kunne vært et spennende studie?

Til strikkingen jeg gjorde i går: jeg startet med å rekke opp det jeg gjorde dagen før for det var jeg ikke fornøyd med. Så de eventuelle grammen jeg strikket i forigårs telte ikke. I går derimot strikket jeg 12 gram – noe som gjør at jeg er over halvvveis for utgangspunktet 22 gram. Sånn blir det når det ikke er et fullt garnnøste igjen. Det er også grunnen til at jeg strikker fra begge ender av garnet – det blir enklere å få de helt like lange på den måten.

2 kommentarer
      1. Jeg kommer aldri til å legge fra meg strikkepinnene (med mindre det er for å hekle litt istedefor?).
        Får se om jeg får sett på blomster i dag (var ikke helt i form i går – da blir det stille) 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg