Vinterferie og pengebruk

Neste uke er det vinterferie i området jeg bor. Så vidt jeg har forstått pleier mange å dra på hyttetur eller små ferier – noe jeg føler jeg ikke har vært vant til. Da jeg var liten var det gøy med vinterferie fordi det var skolefri og vanligvis snø. Kan ikke huske at det var så mye ekstra pengebruk – og jeg lurer på om det er vanlig nå?

At med en gang det er noe ekstra fri som nesten tilsier at vi “må” bruke mer penger? Uansett, sånn er det ikke for meg; jeg bruker den vanlige mengden med penger uansett. Regninger skal betales som vanlig, mat må kjøpes og bensin skal fylles på bilen. Enn så lenge har jeg faktisk ikke brukt penger på noe annet enn de tingene denne måneden, så nå er jeg litt spent på om jeg klarer det resten av måneden også. På den måten sparer jeg jo penger til huskjøp (jeg har fremdeles ikke funnet mitt nye hjem – eller småbruk for den saks skyld… Du vet ikke tilfeldigvis om noen billige småbruk til salgs i østlandsområdet?)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg