Vinter og elektrisitet…

Vanligvis tror jeg de fleste tenker på strøm med varme og lys (og dyre strømregninger?) om det snakkes om elektrisitet.

At det er dyrt med strøm/elektrisitet, kanskje spesielt om vinteren fordi det ofte er alle de ulike ovnene en setter på for å holde varmen som gjør at en bruker mye strøm.

De tingene er jeg helt enig i, og jeg tenker mye av det samme.

Miksen av vinter og elektrisitet derimot er ikke bare vanlig strøm. I alle fall ikke for de av oss med langt hår. Eller, kanskje det bare er mitt hår fordi jeg sjeldent gjør noe ekstra med det? Jeg vasker det et par ganger i uka og så langt i år har jeg vært hos frisør og fått klippet det hele to ganger. På mange måter vil jeg si det holder seg overraskende godt (mon tro om det vil endre seg når jeg blir gråhåret?).

Bortsett fra at det hver vinter blir elektrisk. Om det var noen mulighet for å samle all den elektrisiteten fra håret i hårbørsten når jeg greier det, kanskje til og med fjerne elektrisiteten fra håret…det ville vært en helt fantastisk oppfinnelse!

Enn så lenge grer jeg håret flere ganger om dagen med en hårbørste jeg skyller med vann omtrent mellom hvert tak for å fukte håret så det føles litt mindre elektrisk. Det varer dessverre ikke så lenge av gangen.

Så om noen har noen gode tips til hvordan få håret til å ikke være elektrisk (eller i det minste litt mindre elektrisk) ville jeg satt stor pris på det. (Nei, å klippe det av er ikke et alternativ…)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg