Vindusprosjekt på pinne

Med mye å gjøre, og mye å tenke på, er det viktig å ta pauser. For min del hjelper det ikke å scrolle i timesvis på instagram eller youtube shorts – det er ikke pause og avslapning – det er distraksjon.

Gode pauser for meg kan være ulike ting, men kanskje spesielt å bare rusle ute i naturen eller holde på med håndarbeid.

Når hjernen blir for full og blir litt panisk – må en finne en måte å roe den ned på. Hjernen min har vært mye panisk i det siste; kanskje ikke så rart: å flytte et nytt sted hvor jeg ikke kjenner noen, ikke kjenner stedet, må finne ut av mange ting jeg aldri har gjort før – føles veldig overveldende.

Etter å ha strikket to par med korte sokker (må feste tråder på det siste paret), har jeg startet et nytt prosjekt: hekle vinduskapper. Jeg har to kjøkkenvinduer. De er ikke like i høyden. Om jeg skulle hengt opp vanlige gardiner, ville de blitt liggende delvis på benken og/eller for nærme komfyren etter min mening. Så da måtte jeg komme opp med annen en løsning. Jeg er nemlig ikke så glad i “nakne” vinduer. Jeg liker at vinduer har noe som rammer dem inn. Derfor har jeg nå begynt å hekle på vinduskapper jeg tenker å henge opp. Nei, det vil ikke bli innramming på vanlig måte, men det vil bli bedre enn ikkenoe.

Dessuten – jeg hadde garn og jeg ville roe hjernen litt. Sånn sett passer denne kombinasjonen bra. Om jeg velger å endre det ved å lage noe annet senere, helt greit. Dette er et prosjekt som passer meg ypperlig akkurat nå – så jeg er spent på om jeg vil bli fornøyd med resultatet 🧶

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg