Vil jeg rekke det??

I dag er det onsdag. Jeg er kommet til side 303 av totalt 553 sider. Boken er The Book Thief (Boktyven) av Markus Zusak. (har du lest den boken?) Lesesirkelen er på fredag så jeg har kvelden i kveld og i morgen kveld (jobber tross alt både torsdag og fredag). Før leste jeg raskt, men siden jeg har lest så lite i det siste leser jeg noe saktere enn jeg pleier – irriterende egentlig for fort lesehastigheten min har dalt. At jeg sliter litt med konsentrasjonen om dagen gjør det ikke noe bedre. Begge disse to tingene kan jeg jobbe med selvfølgelig – det er bare å sette seg fore å gjøre tingen (i dette tilfellet – lese boken).

Utfordringen, og det som har gjort at jeg nå er så sent ute med lesingen, er en annen hobby jeg har som har tatt fullstendig overhånd i det siste – strikking. I løpet av den siste uka har jeg strikket ferdig to kluter (nevnte den første her) og startet på en tredje (som jeg måtte ta opp og starte på nytt fordi det visste seg at jeg ikke hadde nok garn til å følge mønsteret slavisk – så da må jeg bare gjøre den litt mindre). Jeg har så dilla på strikking nå at jeg sliter med å legge det fra meg – litt som en avhengighet (heldigvis mindre alvorlig).

Så kveldens utfordring til meg selv er å lese minst hundre sider…mon tro om jeg klarer det når strikketøyet ligger rett ved siden av meg og er tidens største fristerinne for øyeblikket… Ønsk meg lykke til?

4 kommentarer
    1. Hehe…kjenner meg igjen! Du får ta å legge strikketøyet ute av syne,mens du leser. Jeg har den boka,men jeg har ikke lest den enda!( strikketøyet har vært godt forankret i hendene mine,vet du! Hahaha!!) Har hørt at den boka skal være veldig god. Hva syns du?

      1. Hm, for å legge strikketøyet ute av syne tror jeg at jeg måtte lagt det i et annet rom (noe som sikkert egentlig er en god ide…) – eller skaffe meg en strikkekurv (det ønsker jeg meg uansett). Jeg rakk ikke bli ferdig med boka og har fremdeles litt igjen, men jeg liker den veldig godt! 😊

      1. Den finnes sikkert på lydbok, men jeg klarer dessverre ikke følge med når det kommer til lydbøker (har prøvd mange ulike i ulike settinger – konsentrasjonen på det området fungerer ikke?). Definitivt litt sjalu på de som klarer å høre på lydbøker, men glad på dems vegne! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg