Vil det fungere?

Jeg har kjøpt ny tesil fordi jeg vil teste ut å lage min egen te.

En plante som vokser og koser seg masse i hagen min er bergmynte. Min far har lagd te av den en gang – jeg var ikke så veldig fan, men det er allerede flere år siden så nå ville jeg teste. Riktignok lagde han te av fersk bergmynte, mens jeg har hengt den til tørk så jeg kunne eventuelt ha litt i løpet av vinteren.

De tesilene jeg hadde var små og dermed ikke akkurat velegnet til større blader, så jeg kjøpte meg en ny tesil.

Om det vil fungere vet jeg ikke, men skal teste ut i helgen. Bergmynten henger i boden så håper jeg klarer å ta inn noe uten at alt drøsser overalt.

Den nye tesilen passer i koppen i alle fall og siden jeg tenker at te skal trekke litt, er det greit at den er dyp nok – både for å trekke og for å få nok plass.

Kommer jeg til å få det til? Når pappa lagde av fersk bergmynte ble den kokt i vann og så helt av for å slippe masse blader i teen, mens jeg vil ha tørkede blader og blomster jeg trekker i min nye tesil… Så det jeg undrer mest på er om det kommer til å fungere sånn jeg tenker at det skal.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg